Lukuisat asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä FitNord-sähköpyöriin. Tässä muutamia asiakkaidemme jättämiä arvosteluita sähköpyöristämme.
5,0
5,0
5,0
5,0
Klassisen kaunis ja tyylikäs pyörä
Tämän sähköpyörän myötä löysin hyvän syyn liikkua töihin auton asemesta. Ei enää ruuhkissa jumittamista kun voi omaan tahtiin kulkea työmatkat, lisäksi saa samalla aimo annoksen hyötyliikuntaa.
Ajoin pienen saaristolenkin Turusta lähtien täyteen pakattujen pyörälaukkujen kanssa. Matkaa tuli 128km. Matkan varrella jouduin vain kerran lataamaan akun täyteen. Painoa pyörän päällä oli reilusti yli 110kg. Mitään ongelmia ei pyörän suhteen ollut ja retki oli kaikin puolin onnistunut.
Hyvin rullaava, näppärä pyörä, jolla taittaa loistavasti niin lyhyet kuin pitkätkin matkat vaativissakin olosuhteissa.
Pyörällä pääsee vaivattomasti mäet ylös, asvaltit ja hiekkatiet eikä ole väliä sataako vai paistaako. Satula on mukavan tuntuinen pitkilläkin matkoilla. Akku kesti kertalatauksella 100 km:n yhtämittaisen matkan vaihtelevassa maastossa. Polkija voi säätää avusteen asentoon "pääsen helpolla" tai "tunnen pyöräileväni" ja kaikkeen siltä väliltä. Pieni miinus akun muodosta ja painosta. Akussa olisi hyvä olla jonkinlainen kantokahva/kädensija joka helpottaisi sen käsittelyä/kantamista.
Miehellä myös FITNORD ranger ja olemme saaneet uusia elämyksiä yhteisillä polkupyörämarsseilla, en enää jää jälkeen, päin vastoin, kuljen kovempaa ylämäissä, mies painovoimalla alamäessä.
Olen käyttänyt FitNord AVA 300 Sähköpyörää nyt päivittäin kohta kuukauden. Pyöräilen töihin ja takaisin ja käyn lasten luona lähikunnissa. Luulin, että kuntoni laskisi, kun siirryn tavallisen pyörän käyttäjästä sähköavusteiseen pyörään, kun ei tarvitsisi enää ylämäissä huhkia. Kävikin niin, että paino alkoi hiljalleen laskea, selkeästi lihasten käyttö on lisääntynyt terveemmällä tavalla ja lenkki pidentynyt ja sen saa nyt tehtyä samassa ajassa kuin aiemmin tavallisella pyörällä. Tästä ei ole paluuta vanhaan. Pyörä oli aluksi otettava haltuun, kun mittasuhteet ja paino olivat erilaiset, mutta nyt kun on tottunut, sen käyttö on vaivatonta. Akkua olen lataillut noin kerran viikossa. Erittäin toimiva peli. Ja kauniskin se on.
Uudella Fitnord Ava 500 -sähköpyörällä on nyt ajettu noin 200 km ja ensihuolto tehty. Pyörä on toiminut hyvin ja sillä on hyvä ajaa. Alussa vaihteissa on aina säädettävää, mutta se korjaantuu viimeistään huollossa. Akun kestosta ei vielä ole riittävästi kokemusta, mutta joka tapauksessa se riittää yli 100 kilometriin. Pyörän toimituksessa oli pieniä puutteita, mutta Kuntokauppa hoiti ne ja hyvitti sopivalla tavalla. Asiakaspalvelu oli hyvää. Ensihuolto tehtiin Lohjan Pyörä ja Urheilussa, jota myös voi suositella.
Todella nopea toimitus, sunnuntaina tilasin ja jo tiistaina saapui. Helppo koota. Hyvä pyörä ajaa ja kauniskin. Pääsee kyllä lujaa, ei raskas polkea vaikka avustus loppuu 25 km/h. Isotkin mäet menee helpolla ylös, tavallisella pyörällä ajavat jäävät mäissä kauas taakse kun tällä pyörällä päräyttää mäet ylös. Hyvä ostos!
Hämmentävän hyvä hinta/laatu suhteeltaan. Pyörä oli helppo kasata ja ainoastaan vaihteet tarvitsi säätää. Itse olen 180cm ja otin tämän suuremman 58cm runkokoon ja arvelen sen hyvin soveltuvan jopa 175cm henkilöille. Valitsin myös tämän takamoottorimallin sen takia, että se säästää pitkässä juoksussa ketjuja ja rattaita. Ajoasento hyvä, osat laadukkaita, vanteet suorat ja pinnojen kireys jo tehtaan jäljiltä ok. Valot riittävät pimeässä ajamiseen, mutta lisävalo esim. tehokas otsalamppu ei ole pahitteeksi. Ainoa miinus on ajotietokoneen käyttöohjekirjan puuttuminen, jota en löytänyt edes kuntokaupan sivuilta nettiversiona, mutta muutaman yritys/erehdys kokeilun jälkeen sekin tuli selväksi.
Takana nyt ekat 500 km talviajoa hyvillä kuntokaupassa myytävillä nastarenkailla. Ei mitään murheita ja akku kestää helposti tuon 100 km jos ei käytä täyttä avustusta koko ajan vaikka olen ajellut 10 asteen pakkasessakin.
Pyörällä ajeltu nyt n 100 km. Tuote vaikuttaa laadukkaalta, kokoaminen helppoa, n 15 min. Ohjeet hieman epämääräiset, maalaisjärjellä menee nopeammin (ohjeet ilmeisesti aika yleismaailmalliset ja tämä pyörä taisi olla enemmän valmiiksi koottu, kuin joku muu, joten se sotkee hieman ohjeissa). Akun kesto loistava, eilisen 25 km lenkin jälkeen akusta kului ainoastaan yksi merkki. Toki tein sen kuntoilun kannalta ja kulutin myös kaloreita, mutta ei hetkeäkään veren maku suussa :)
Ajanut 900km. kiloja tippunut ja muutenkin olo mainio. Kiitos sähköpyörän kehittäjille. Kansanterveyden edistystä. Vanhemmatkin pystyy alottaan harrastuksen. Huolestuttavaa on että MP harrastus meinaa jäädä kun ennemmin ottaa sähköpyörän alle.
Hinta laatu suhde kohdillaan. Reilu 100 km pitkin lepikkoja polkenut 100 kg ukon möhkäle. Akku kestää hyvin. Ekalla täyteen ladatulla akulla pääsin n. 80 km. tästä suurin osa vaativaa maastoajoa. Vaihteista muutama juonittelee. Ei tarvi kun säätää mutta vien pyörän ensihuoltoon. Huolto aikaa varatessa huolto ukko meinas että fitnordin pyörissä on monesti säädettävää vaikka on uusi pyörä. Jos haluaa että takuu säilyy niin suosittelen ensihuoltoa.
140 km takana Rangerin kanssa. Pyörä oli kuvauksen mukainen ja todella tyytyväinen olen hankintaan ollut. Ensihuolto takana, eikä pyörästä löytynyt mitään yllättävää.
Ihan pätevä peli, vaikkei vertailukohtaa olekaan. Sai tälläsen 60v. "Ukkelin" vielä innostumaan pyöräilystä. Lenkit pidentyneet huomattavasti ns. normaaliin polkupyörään verrattuna.
Todella loistavaa ja vaivatonta kulkemista. Pyörälenkit saavat suunnittelemattomia lisäkilometrejä suunnitelluille lenkeille, niin mukavaa on tällä pyörällä ajaa. Jos jotain negatiivista pitää sanoa, niin nopeusmittari näyttää väärää nopeutta. 25km/h mittarin mukaan, todellinen nopeus noin 22,7km/h, eli avustus putoaa liian aikaisin pois, jonka myötä myös matkamittarin lukema vääristyy. Muuten olen ollut todella tyytyväinen hankintaan.
Enpä ole vielä näin hyvällä pyörällä ajanut. Ajoasento rento. Ei rasita käsiä eikä takamusta. Sähköavustus vauhdittaa ja keventää menoa aivan mielettömästi. Ilman avustustakin rullaa sujuvasti. Ei tunnu, että puurossa polkisi. Laadukkaat osat.
Reilut 200 km ja ensihuolto takanapäin. Ainoa varsinainen vika oli akun yhden ruuvin melkein irtoaminen. Onneksi huomasin ladattaessa eikä ruuvi ehtinyt tippua. Maastossa sopii melkein polulle kuin polulle, mutta suurehkoja kiviä sisältäviä polkuja kannattaa vältellä. Akku kestää pitkään, mutta riippuu tietenkin käytöstä. 90 km lenkin jälkeen mittarinäyttö osoitti tyhjää, mutta ecoavustus kuitenkin toimi. Reitistä puolet oli asvalttia, loput pääosin pieniä hiekkateitä ja muutamia km metsäpolkuja. Aikaa kului noin 5,5 tuntia. Ecoavustuksella kulutus on maltillista ja jo kohtuullisen voimakasta. Seuraava taso tour kuluttaa liikaa pidemmille matkoille. Koko matkasta tour oli käytössä vain 15 km. Tehokkaimmat avustustasot ovat selkeästi tarkoitettu maastoon, vääntöä kyllä riittää. Ensihuolto Sastamalan Neonsportissa oli kiitettävä.
Tämän syksyn olen kerännyt käyttökokemuksia pyörästä. FitNordin Rumble 500 -vuokrapyörästä oli jo kokemusta ennestään, niin osittain tiesin, mitä odottaa. Tämä malli valikoitui kuitenkin lähinnä tuon joustokeulan vuoksi, vääntöä ja akkua olisi varmaan halvemmissakin malleissa ollut riittävästi. Pyörä on minulla ollut lähinnä metsästyskäytössä siirtymiin tieltä syvälle erämaahan, mutta muina vuodenaikoina kalastus- ja valokuvausharrastus löytävät myös pyörälle käyttöä. Tällä pääsee sujuvasti melkosissa kivikoissa ja suolla ilman polkujakin ja vaikka raskas rinkka selässä. Olen positiivisesti yllättynyt tuosta ohjaustangossa olevasta joustokeulan lukitusvivusta, jolla keulan jouston saa helposti lukittua ja vapautettua kesken ajon. Kivikoissa joustosta on apua ja pehmeiköt menee parhaiten keula jäykkänä. Akku on tullut ladattua aina reissujen välillä, eikä se ole edes puolilleen vielä kertaakaan vajunut. Negatiivista en vielä ole pyörästä keksinyt. Eturattaan vaihtokin pyörään sujui helposti, kun onnistuin kolaroimaan pyörän niin pahoin, että ratas vääntyi. Rattaan vaihdolla tuli onneksi kuntoon. Perävaunu enää hankintalistalla, niin saa leirin vietyä mettään ja tuotua vaikka karhun tienvarteen. ;)
Klassisen kaunis ja tyylikäs pyörä
Tämän sähköpyörän myötä löysin hyvän syyn liikkua töihin auton asemesta. Ei enää ruuhkissa jumittamista kun voi omaan tahtiin kulkea työmatkat, lisäksi saa samalla aimo annoksen hyötyliikuntaa.